ویلا:

قبل از شروع مراحل طراحی و ساخت ویلا بریم که با مفهوم ویلا آشنا بشیم.

ویلا (villa) اصولا به ساختمانی گفته میشود که از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولا آن را در اطراف شهر ها و ییلاق ها میسازند.

البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز شهری به شهروندان اجازه میدهد که خانه های مسکونی داخل شهر را به صورت ویلایی بسازند.

در ایران در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود

در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد ولی در حومه و شهرک‌ها هنوز ویلاها به چشم می‌خورند.

پیمان سازه اسپرلوس

مراحل ساخت ویلا:

1-موقعیت یابی و خرید زمین:

یکی از دلایل ساخت ویلا ممکن است فرار از ترافیک و آلودگی های آب و هوایی شهر ها باشد.

پس ما ویلای رویایی خود را میتونیم در شهرهایی که شرایط و آب و هوای مناسبی دارند بسازیم.

بنا بر بودجه و روحیاتی که هرکسی دارد برای ساخت ویلا میتواند در مناطق مختلف کشور زمین مناسبی را خریداری کرده و کار طراحی و ساخت ویلا ی خود را آغاز بکند.

برای مثال مناطقی مثل کردان،دماوند،لواسان و امثالهم از شرایط بسیار مناسبی برای ساخت یک ویلا برخوردار هستند. اگر شما بودجه کافی جهت خرید زمین در این مناطق را ندارید میتوانید به کمک تیم مشاوری املاک پیمان سازه اسپرلوس فایل های مناسبی را در شمال و غرب کشور برای خود انتخاب کرده و خریداری کنید.

 

2-تعیین پیمانکار و مدیر پروژه:

هر پروژه ساخت و ساز نیاز به یک هسته و یک کنترل کننده دارد که پیمانکار ها را به کارفرما معرفی کند و کارهای نظارتی پروژه را انجام دهد.

بهتر است این وظیفه به یک شرکت سپرده شود. زیرا اکثر شرکت های ساخت و ساز توانایی،تجربه و نیروی کافی جهت معرفی و انجام صفر تا صد پروژه شما را دارند.

تیم فنی شرکت پیمان سازه اسپرلوس با بهره مندی از مهندسین متخصص،نمونه کارهای متعدد و همکاری با پیمانکاران جزـُ مطرح در صنعت ساخت مفتخر است تا در طراحی و ساخت ویلا و دیگر پروژه های ساخت و ساز شما را همیاری کند.

با واگذاری امور به شرکت ساخت و ساز تمامی مراحل هماهنگی نظارت و برنامه ریزی و پیشرفت پروژه برعهده شرکت و متخصصین آن خواهد بود و شما میتوانید با خیالی آسوده و راحت منتظر اتمام مراحل ساخت ویلای خود باشید.

3-بررسی زمین:

قبل از آغاز عملیات های ساخت باید زمینی که قرار است در آن بنا ساخته شود از تمامی زوایا بررسی شود.

بررسی دسترسی زمین،محل ورودی پیاده و سواره محل ورود به باغ و تعیین محل ورود ویلا

بررسی فضاهای باز و بسته جهت دید به اطراف برای ساخت استخر و ویلا

بررسی نوع خاک و مقدار شیب که با حضور نقشه بردار در زمین تمامی اطلاعات لازمه زمین را در قالب utm به ما میدهد.

4-طراحی ویلا:

قدم به قدم به سوی ویلای رویایی خود میرویم. در این مرحله میتوانیم یک تصویر گرافیکی و یک طرح اولیه از چیزی که قرار است ساخته شود ببینیم و بعد از تایید با شور و شوق منتظر تبدیل آن به حقیقت باشیم.

تیم طراحی پیمان سازه اسپرلوس در ابتدا به نیاز کارفرما توجه میکند که با توجه به تعداد افراد خانواده و ایده آل های آنها طراحی انجام شود و سپس به سراغ بررسی وضعیت جغرافیایی زمین میرود و با دقت فراوان نمونه طرح هایی رو برای اراعه و تایید کارفرما ترسیم میکنند.

پس از طراحی پلان معماری و یک طرح سه بعدی از پروژه مورد نظر و اراعه به کارفرما  در صورت تایید به سراغ بررسی جزییات طرح و رفع نقص و تایید نهایی میرسیم.

پلان های ترسیمی با بالاترین دقت و ریزترین جزییات در اختیار مجری پروژه قرار میگیرد تا احتمال خطا در بخش اجراییات چیزی نزدیک به صفر باشد.

تیم طراحی پیمان سازه اسپرلوس آماده اراعه خدمات طراحی به شما عزیزان میباشد.

 

 

راه های ارتباطی:

از طریق صحفه تماس باما در سایت

از طریق واتساپ با شماره:09212018415

call:09399512103

صحفه اینستاگرام: sperlos_civil

طراحی و ساخت ویلا

طراحی-نظارت-اجرا

پیمان سازه اسپرلوس شرکت ساختمانی

طراحی پلان – طراحی نما- طراحی دکوراسیون داخلی